2015. április 7., kedd

a Kockás füzet repeszei 2

hegedűhang cérnaszálán

dörzspapír-ruhában

királylány egyensúlyozik

szája szélén hegesztett szavak

fogai albínó denevérek

ÉS

az alkonyat leple alatt

hadak indulnak pilléket kaszabolni

pókhálórácsokat feszegetnek

és megostromolják e spirális éjt



*



ezer utat szórtak elém

válogattam jó nem jó hosszú rögös

az igazság az hogy lusta voltam

és mostanra már nem maradt egy sem

csupán a gyermekkor hintázik a szivárványon

s egy légtornász mindig átleng a versen



*



Tegnap árnyékot kerestem
de elvakított az égi fény

ezért nem találtam árnyékot
így a ragyogásnak sem tudtam

örülni



*



zavar a kert az össze-vissza

heverő bokrok és virágok

a néhány ötletszerűen elhajított fa

a méhek röptében sincsenek szabályok



már nem egy kollektív terv része a sorsod

most egyedül neked kell megtervezned

mit csinálj merre menj és megtanítani röpülni

kalitkához szokott lelkedet



*



múlt és jövő ívén a Hídon állva

szárnyat bont az este és ellebeg

ösztönöm emlékezik a halálra

a lét szervezi önvédelmemet







*



itt fogna egyetlen szó szigete is

de mindenütt hullámzó némaság

a tekintetek kiszáradt kutak

és minden érintés dörzspapír



mégis akár a kagyló

nyílok és csukódom

talán gyöngytől izgatva

talán hiányától izgatottan






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése