2015. április 6., hétfő

A Kockás füzet repeszei 1





egy szeretkezés hídjáról
sorsomba dobott csecsemő vagyok
és megfulladtam volna ha a hétköznapi
evolúció nem szocializál nekem kopoltyút
hogy párbeszédet kezdeményezzek
a naptár rácsai mögé zárt többi elítélttel

*

számban összefut a táj
érzem fogaimra kulcsolódik
a horizont fogszabályzója
s ezért amíg nem érek nyílt vizekre
szó sem lehet nevetésről
majd ott ahol senki sem lát
fölvonok minden vitorlát
és az első belélegzett sirály után
pólóm alatt pihésedni kezd
a méla lapocka

*

megyek a feketébe
s néha hiába lépek
metsző vakufénybe
szemközt sötét kapu
TITOK
társaim lidérces fények
fotonsatuba szorított emlékek



ami volt
boltívek között röpköd
szárnyuk széle
sorsom szobrát faragja
hányszor fordultam volna vissza
vagy kötöztem volna magam
árbocrúd-pillanatra
hogy esélyem legyen
a megismerésre
hiába
futószalag szállít
mélyből a magasba
vagy magasból a mélybe

*

néha
zöldre festem az eget
az almát lilára
szivárvány félkarikára
aranyzsinegekkel
deszkát kötözök
és azon hintázom



nincs előttem és mögöttem
csak molekulaszitákon
átszűrt vegytiszta Tér
melybe az Idő méze csorog
és megtörténik a remény
egy sohasem-lesz izzón
mégis földereng
s mikor a hamis foncsorok is
leválnak ünneplőbe öltözik
a csend

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése