2014. január 12., vasárnap

M. Laurens: CSAK MAGAM VAGYOK


M. Laurens
CSAK MAGAM VAGYOK 

Egy tiltott bolygóra születtem,
hol teremtőm is elhagyott,
nincs elődöm, tán utódom sem,
kire e semmit, ráhagyom.

És nincs, ki átöleljen féltve,
- Anya, ki önzetlen szeret -
kinek vállán elsírjam vétkem,
hogy megbocsássa bűnömet.

Vak vagyok e setét világban,
hol nincsenek fénylő napok,
hol nincsenek soha kérdések,
se nyugvást adó válaszok.

Csak a kétségek egét látom.
Valós-e nyomorult világ?
Vagy pusztán képzeletem műve,
mit teremtőm is megutált.

Bár ne születtem volna soha.
Miért lettem, s kiért vagyok?
Elveszett nemlétem gyászolom,
mint holtját az, kit itt hagyott.

( Pest-Buda 2013. július 27-28.)

2 megjegyzés:

  1. Lélekvers ez, kedves Miklós!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. olyannyira az, hogy lélektársammal, Bakos Erikával közös versünk egyik fele is ez a vers.

      Törlés