2014. március 26., szerda

ISMERKEDÉS ÖNMAGAMMAL

                                                    
Ki vagyok én, Uram, s mit keresek itt lenn?

Valahonnan jöttem…idegen itt minden…



Várjunk, talán mégsem…, a tükörbe nézek…

Néz vissza valaki, tekintete réved…



Ő sem tudhat többet, hiába kérdezem,

De egy dolog biztos, ezt a nőt ismerem.



Láttam már, emlékszem, de más volt valahogy…

Megvan! Kislány volt még, ki mindig mosolyog!



Emlékek ébrednek…persze… megszülettem,

Nagy sírás-rívással tudomásul vettem.



Drága jó szüleim féltőn nevelgettek,

Álmodtam nagyokat, mit álmodhat gyermek…



Aztán szépen, annak rendje s módja szerint

A “való világba” csöppentem le megint.



Rá kellett ébrednem, nem álom az élet,

Csak csupa hétköznap, és néha egy ünnep.



Szülő lettem én is, neveltem gyereket,

Nevelek unokát, míg rám szükség lehet.



Kicsi fogaskerék egy nagy gépezetben,

Mely tán elakadna, ha nem lennék benne…



Ne gondold,olvasóm, hogy keserű vagyok,

Csak megéltem most egy kicsit furcsa napot.



Látom én a szépet, örülök a jónak,

Ajándékaimat köszönöm az Úrnak.



Mégis, az egészben, a legszebb az lehet,

Mikor egy szép napon újra haza megyek.



Az utat megtettem, elvégeztem mindent,

Megálltam helyemet a nagy gépezetben.



Fogaskerék-helyem betölti majd másik,

És, hogy csere történt, talán nem is látszik.



Egyet mégis tudok: különleges vagyok!

Belőlem az Isten csak egyet alkotott!



Belenézek újra a tükörkép szemébe:

Megvagy,te nagy huncut,  ismerlek már végre!



Te vagy az, akitől sosem szabadultam,

Nyomomba lihegtél, bármerre futottam.



Persze, biztos jól van ez így kitalálva,

Jól megbarátkoztam magammal már mára.



Hoztam is egy döntést  : ha lelépek végül,

Magammal megyek el, hogy ne legyek egyedül.



Nyugodtan nyugtázom: beértem a révbe,

S cinkosan kacsintok a tükörkép szemébe!



Atyámnak házában megleltem a helyem,

És,hogy ki vagyok én,többé nem kérdezem.








 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése