2012. március 17., szombat

Életképek / Variációk egy témára



   



  A mértéket tudni kell!


A kiskunsági buckák között körülbelül hatszáz lelket számláló helyen falunapot tartottak. Barátkozás, bográcsozás, iszogatás, ahogy illik.
Jani bácsinak olyan jól sikerült a napja, hogy hazafelé menet a templom előtt jobbnak vélte, ha kicsit megpihen. Magyarán úgy berúgott, hogy elterült a templom előtt s a biciklivel betakarózott.  Arra megy egy ismerős. (itt mindenki ismerős mindenkinek)
- Mi történt Jani bácsi? Csak nem lett rosszul? Segíthetek? - rázza ijedten.
Végre felnyílik Janibá' vérben forgó, zavaros szeme. Nehezen forog a nyelve:
- Nem...     kérek...     má..     többet!


 Nyugdíjas nap vége


Kisvárosunk rendőrségén bátortalanul kopogtatnak egyik vasárnap délután. A hetvenöt éves Bóna Pista bácsi zavartan nyitja be az ajtót.
- Jó napot Pista bátyám. Csak nincs baj? - kérdi a fiatal ügyeletes rendőr.
Az öreg kicsit billeg... vakarja a fejét, elég furcsán töri a szavakat:
- Hát... de van... baj van...! Itt vótam a nyugdíjas napon, oszt a fene vigye e', jó éréztem magam...éttem, ittam... nyilván tán többet, mint köllött vóna.  Gondótam, ideje megindúnom ... oszt... jaj nekém... nem főfordút velem a világ! Há' nézék jobbra, nézék balra ...az anyám erre-arráját... nem találok haza! Asse tudom, hun vagyok! Ugyan segíccsen mán, mer az asszon agyonver, ha ekódorgok!

Mit volt mit tenni, szolidaritás is van a világon, Pista bácsit rendőrautó vitte haza. Hogy kapott-e az asszonytól, az családi titok marad.

2007. szept.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése