2012. június 2., szombat

kizsinóroztattam


   idegenkedtem anno
   a zsinórdíszes viselettől
   mert a porondmestereket idézte
   vállukon idétlen partvisfejekkel
   meg a forgóajtót pörgető
   szállodaportások gazsuláját
   korábban kellett volna találkoznom
   a kálomista lelkészi palásttal
   de katolikusnak keresztelve csak
   ornátusokat bámulhattam
   a miséken gyerekként
   ama palást fordított volna ízlésemen
   de éppen akkor kezdtek feltűnni
   csapatostól az ország házában
   porondmesterkedő méltatlanok
   az ambivalencia megszűntét
   végül azoknak köszönhettem
   akik buzgón kárhoztatták
   a méltatlanság egyik forrásaként
   kétségbe vonva európaiságát
   protestálva kizsinóroztattam hát
   a legjobb angol szövetből készült
   álló nyakú alkalmi öltönyöm
   már ennek is van vagy évtizede
   kevés alkalom adódik viselhetni
   de olyankor mindig
   egy európai nyugalmával
   állom a méltatlankodó tekinteteket

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése