2014. május 14., szerda

NAGYBÖJT

Nagyböjti szent idő,ünnepre készítő,

Bűnbánatra intő, megtérést sürgető…


Kezdem eldöntéssel,Istent kereső , mély vággyal ,

Szívem nagy szomjával, lélek vizsgálattal.


Negyven napban sok esély van önmagamba nézni,

Minden szennyel, vétkeimmel az Úr elé lépni.


Őszinte, mély bűnvallással magam megalázni,

A kísértést elkerülve, kegyelemben járni.


Vágyaimról lemondani, keresni az utat,

Szívem csendjét megtalálni, s így várni az Urat.


Átgondolni újra, s újra, mit tett értem Jézus,

Megérteni a szívemmel : a kis ostya vér, hús.


Az Úr testét, s  vérét adta váltságul érettem,

Fölszegeztek Vele együtt, mindent, mit vétettem.


Megalázást, fájdalmakat, minden betegséget,

A fán függve elszenvedett, Ő, ki bűnt nem ismert.


Alázatos maradt végig, ajkát nem nyitotta,

Sebeivel gyógyultunk meg, mint az Írás mondja.


A keresztfa így nem botrány, de egyetlen utunk,

Hogy a világnak meghalva kövessük Krisztusunk.


Próbáltam, mi tőlem tellett, lelkem tisztogattam,

Hétköznapok sodrásában mégis botladoztam.


A negyven nap hamar eltelt, s eszmélek rémülten,

Szertefoszlottak terveim, szívem készületlen.


Megállok a keresztfánál, az Úr kegyelmét kérem…

Irgalommal tekint le rám, szeret nagyon, érzem…


Bátorít, hogy lépjek tovább, tovább a keresztnél,

Ne ragadjak le halálnál, véres szenvedésnél.


Nézzem inkább az üres sírt, otthagyott gyolcsokat,

S ünnepeljem Megváltómat, a Feltámadottat!


Lassan betölt békessége, Uramnak öröme…

Felismerem, nem hiába készültem a böjtre…


Jézus Krisztus nem kicsinyes, nem tetteim nézi,

Szívem rejtett szándékain, szeretetem érzi.


Értékeli törekvésem, s látva gyengeségem,

Amit nem tudtam megtenni, elvégzi helyettem:


Ünneplőbe öltözteti szívemet, lelkemet,

Így a Húsvét örömével új életre kelek.


Feltámadott, élő Jézus, dicsőítlek Téged,

Szereteted megnyitotta számomra a Mennyet!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése