2016. május 5., csütörtök

Egy döglött hal, a bánat meg én



Nádas mellett heverünk hárman,
egy döglött hal, a bánat meg én.
A döglött hal  köszöni meg van,
a bánat most szerfölött bánatos,
úgy hiszem miattam, én hoztam ide,
nem direkt egy haldöggel szemezni.
Titkon reméltem, a nádas neszezése,
a tó locsogás, a poszáták trillája
s a kíváncsi tekintetű pézsmapocok
segít kibogozni lelkem guzsalyának 
keszekuszán foszladozó, sprőd fonalát,
mit magam nem tudok most felcsévélni.
A haltetemet hangyák néma sora lepi el,
ingyenebéddé nemesül lent a bolyban.
A bánat most bosszúsan rám legyint
s megint, ideje lenne indulnom már.
Menjek, hagyjam csak őt nyugodtan itt,
hiszen rajtam  semmi más nem segít,
mint mézédes  csókjaid gyógyító mákonya.
Majd átköltözik a megriadt törpegémbe,
kinek párját egy rétisas vitte el éppen.

2016.05.03.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése