2015. október 20., kedd

Forráskutató






Este az oktatás végén a mester a következő szavakkal fejezte be a napot:

Gyerekkoromban forráskutató akartam lenni. Nagyon izgatott, hogy vajon a patakok, erek, csermelyek honnan erednek, hogy kerülnek a felszínre. 
És mi van ott a föld alatt, ahonnan jönnek.
Hogy hogyan kell forrást kutatni, azt nem tudtam, de úgy gondoltam, majd ha felnőtt leszek, kitalálom, mert a felnőttek olyan ügyesek, mindent kitalálnak.
Mikor majd a munkából megjövök, így képzeltem el, egy szépasszony vár rám, olyan szép, mint édesanyám. Levetem magamról a „dolgozó” ruhámat, úszom egyet az udvari medencében, és leülök a teraszon vacsorázni. A gyermekeim – azt hiszem három, vagy négy – odajönnek, és én elmesélem, milyen érdekes, izgalmas dolgokat vittem véghez egész nap.
Most „érett fejjel”, úgy gondolom, hogy a forráskutatás sokunknak vágya. Ha nem éppen a csermelyek, patakok eredetét keressük is. Az emberi tettek, sorsok alakulásának eredetét megérteni, felkutatni izgalmas (és hasznos) feladat.
Legyetek forráskutatók, hogy legyen mit elmondani majd gyermekeiteknek, ha este mellétek ülnek a teraszon.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése